Friday, March 28, 2008

adik..

hmmm.... macam mana nak mula?...

me ada 5 org adik.. salah sorg dari 5 org ni baru balik dari jepun utk bercuti selama sebulan dan akan kembali ke jepun pada malam esok. dia adalah seorang yang berjaya (sebelum ini).. dan me doakan moga dia akan terus berjaya di masa akan datang..

masa dia ckp nk balik bercuti kat m'sia kami sumer happy. yer laa.. winduu... tapi tak sangka plak kepulangannya ada misi lain.. bkn misi berjumpa keluarga.. tapi misi menjalankan perniagaan mlm (rujuk posting sblm ini). kerana misinya itu maka kami semua (mungkin) berasa teramatlah marahnya... huuu...

me kecewa.. kecewa dgn apa yg dia buat.. kecewa dgn kata2nya (melalui sms).. kecewa dgn sikap dia.. tapi apa yg terjadi tak bleh salahkan dia 100%.. kami ada bahagian kesilapan kami juga.. me akui itu..

adik me ni telah berpisah dgn kami sejak ting 3.. makanya sejak itulah dia berada di atas.. di kelilingi kawan2nya. balik bertemu keluarga bila cuti semester sahaja. makanya.. mmg kurang masa bersama keluarga. dan kami memberi kepercayaan 100% kepadanya dalam menguruskan kehidupannya.. sbbnya pada kami dia mmg x mengecewakan.. apa yg dia pk adalah apa yg kami pk.. utk kebaikkannya juga.. so sampai skrg, dia bertindak mengikut gerak hati sendiri tapi tanpa pk ttg hari dpn, ttg yg mana kepentingan dan yg mana kehendak.. bagi me, apa yg berlaku dlm sbln ni adalah satu kesilapan..

kesilapan kami adalah komunikasi dan kepercayaan..

setiap org buat silap.. semoga kesilapan ini tidak berulang.. komunikasi penting dlm sesebuah keluarga. apapun keputusan perlu berbincang paling tidak tujuannya adalah utk dptkan pandangan org lain dan mengurangkan kadar kesilapan yg mungkin berlaku.

huuu... ngarut bukan2 ni...
esok teman alang hantar oon balik jepun.
mak ikut kot.. tapi ayah tak mo ikut...
huu...

1 comment:

Anonymous said...

hoho..

kawan gwe pun ader jugak yg jual mende nie tp xberjaya.. maybe sebab salah planning kot.. gwe pun ader try tp disbbkan gwe tak di didik dgn mende mcm nie, gwe pun pulangkan balik mende tuh.. ok jer lah, xde yg menarik pun produk nyer tuh..

erm, dlm kes adik beradik nie, mmg kena close.. kalo ader gap jek, mmg susah nak diskusi apa2..

takpe, sabar dan solat jer kay :-)